Dizileri Yarım Bırakma Psikolojisi
Son günlerde kime sorsam aynı dertten muzdarip: "Harika bir diziye başlıyorum, ilk iki bölüm çok iyi gidiyor ama 3. bölüme geldiğimde aniden içim daralıyor ve telefonumu elime alıyorum." Çoğu insan bu durumu sosyal medyanın beynimizi küçültmesiyle ya da kendi iradesizlikleriyle açıklıyor. Hayır, beyniniz küçülmüyor; tam aksine, kusursuz bir termodinamik savunma mekanizması devreye giriyor.
İnsan beyni, verimsiz sistemleri anında reddedecek şekilde evrimleşmiştir. Bir diziyi izlerken zihniniz, olayları ve karakterleri çözümlemek için büyük bir biyolojik enerji harcar. Ancak dizi, ana çatışmayı çözmek yerine konuyu anlamsızca uzattığında, harcadığınız enerjinin "nedensel karşılığını" alamazsınız. Sistem aşırı ısınır.
Buna Anlatı Mühendisliğinde "Isı Ölümü" diyoruz. Beyninizin o diziden aniden kopması, işlemcinin yanmasını engellemek için kendi kendini kapatmasıdır.
Yorumlar
Yorum Gönder